Aby móc korzystać z BLIKA należy posiadać dostęp do bankowości internetowej i zainstalować aplikację mobilną eBS Mobile. W celu aktywacji usługi należy kliknąć na logo BLIK w aplikacji mobilnej, zapoznać się i zaakceptować regulamin usługi.
Co to jest BLIK?
BLIK to sposób płatności dostępny w aplikacji mobilnej.
Co umożliwia BLIK?
BLIK umożliwia:
Kto może korzystać z BLIKA?
Z BLIKA mogą korzystać wszyscy posiadacze aplikacji banków, które udostępniają BLIKA.
Jak zacząć korzystać z BLIKA?
Należy pobrać na telefon aplikację mobilną banku, w którym posiadamy konto, ważne aby wcześniej sprawdzić, czy nasz bank udostępnia swoim klientom BLIKA.
Na jakich telefonach działa BLIK?
BLIK działa na smartfonach z oprogramowaniem Android, iOS. Do korzystania z BLIKA niezbędne jest połączenie z Internetem (pakiet danych lub wi-fi).
Czy BLIK jest bezpieczny?
Jakie są opłaty za korzystanie z BLIKA?
Ceny za korzystanie z BLIKA znajdują się w tabeli opłat i prowizji banku, z którego aplikacji korzystamy.
Gdzie mogę płacić BLIKIEM?
BLIKIEM możesz płacić w sklepach internetowych i stacjonarnych.
W sklepach internetowych BLIK zwykle pojawia się jako jedna z wielu opcji na etapie wyboru metody płatności w trakcie zakupów.
Jeśli BLIK nie występuje jako jedna z metod płatności, sprawdź, czy nie znajduje się pod logo integratorów płatności.
Sklepy stacjonarne udostępniające BLIKA oznaczone są naklejką , możesz też zapytać sprzedawcę, czy sklep przyjmuje płatności BLIKIEM.
W których bankomatach mogę wypłacić gotówkę BLIKIEM?
BLIKIEM możesz wypłacać pieniądze z większości bankomatów w Polsce. Są to bankomaty własne banków udostepniających BLIKA, bankomaty sieci Euronet, PlanetCash, IT Card i BPS.
Co zrobić jeśli zgubię telefon z zainstalowaną aplikacją banku?
Należy niezwłocznie poinformować swój bank i zablokować aplikację kanałem bankowości elektronicznej banku. Jeżeli Twój telefon umożliwia zdalne wyczyszczenie jego zawartości, w trosce o swoje dane przechowywane na telefonie, skorzystaj również z tej funkcji. Pamiętaj również o tym, aby dostęp do swojego telefonu zabezpieczać hasłem lub pinem, co w przypadku jego zgubienia zmniejsza ryzyko dostępu do danych przez osobę nieuprawnioną.
Czy w każdym banku BLIK działa tak samo?
Każdy z banków udostępnia podstawowe funkcje systemu, czyli kod BLIK, który służy do płacenia w sklepach internetowych i stacjonarnych oraz wypłacania gotówki z bankomatów. Kod BLIK zawsze składa się z sześciu cyfr, jednak jego umiejscowienie w aplikacjach poszczególnych banków może się nieco różnić. Natomiast, dostępność funkcji: wpłacanie gotówki, przelewy na numer telefonu oraz generowanie czeków zależy od tego co dany bank udostępnia swoim klientom. Również limity ilościowe i kwotowe dla transakcji mobilnych BLIK ustalane są indywidualnie przez banki.
Gdzie powinienem zgłosić nieudaną transakcję?
Właściwą instytucją jest bank, którego aplikacja została użyta do dokonania transakcji. To bank posiada wszelkie informacje i szczegóły dotyczące transakcji, w związku z powyższym, jedynie on może podjąć skuteczne działania reklamacyjne.
Czy na jednym telefonie można mieć aplikacje kilku banków? Na którą aplikację w tej sytuacji przyjdzie przelew na numer telefonu?
Tak, możliwe jest korzystanie z aplikacji różnych banków na tym samym telefonie. Przelew na numer telefonu przyjdzie na ten numer rachunku, który Klient ustawi jako domyślny.
BLIK, choć jest bezpiecznym środkiem płatności, bardzo często zachęca oszustów do korzystania z niego w celu wyłudzania pieniędzy. Zapoznaj się z metodami oszustwa na BLIK i zasadami jakie stosować, aby nie dać się okraść.
Na czym polega oszustwo na BLIK?
Oszustwo na BLIK polega na wyłudzeniu kodu do płatności, najczęściej z wykorzystaniem komunikatorów, bądź kont w serwisach społecznościowych. Z potencjalną ofiarą kontaktuje się cyberprzestępca i podszywając się pod członka rodziny lub znajomego prosi o pilną pożyczkę. Aby zrealizować swój cel namawia do wygenerowania kodu płatności telefonem, a następnie przesłania go „znajomemu”.
Oto przykładowe scenariusze działania oszustów:
Żeby nie dać się oszukać, stosuj środki bezpieczeństwa:
Pamiętaj! Kiedy ktoś prosi Cię o kod BLIK:
Płatności BLIKIem są bezpieczne
Pamiętaj, że zagrożenie nie wynika ze sposobu płatności, ponieważ zarówno BLIK, jak i sama aplikacja bankowa, mają szereg zabezpieczeń gwarantujących bezpieczne transakcje. Źródłem niebezpieczeństwa jest fałszywy znajomy. Pamiętaj, że jeżeli sam nie podasz nieuprawnionej osobie haseł ani kodów i właściwie zabezpieczasz swoje konto oraz smartfon, prawdopodobieństwo wyłudzenia jest znikome.
Rynek 10
57-200 Ząbkowice Śląskie
tel. sekretariat (74) 8-164-444
fax (74) 8-164-444
tel. obsługa informatyczna i bankowości elektronicznej 530-886-665 / (74) 8-164-433 / (74) 8-164-448
tel. kredyty (74) 8-164-452 / (74) 8-164-453
tel. księgowość (74) 8-164-449 / (74) 8-164-445
tel. obsługa firm i instytucji (74) 8-164-442
tel. obsługa klienta indywidualnego (74) 8-164 434 / (74) 8-164-439
tel. windykacja (74) 8-164-430
e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Godziny otwarcia:
poniedziałek 9.15 – 17.00
wtorek - piątek 8.15 – 16.00
soboty nieczynny
ul. Jasna 2A
57-200 Ząbkowice Śląskie
tel./fax (74) 8-152-309
Godziny otwarcia:
poniedziałek 9.15 – 17.00
wtorek - piątek 8.15 – 16.00
soboty nieczynny
Rynek 4
57-256 Bardo
tel. (74) 8-171-901
fax (74) 8-171-902
Godziny otwarcia:
poniedziałek 9.15 – 17.00
wtorek - piątek 8.15 – 16.00
soboty nieczynny
Stoszowice 92
57-213 Stoszowice
tel./fax (74) 8-181-008
Godziny otwarcia:
poniedziałek 9.15 – 17.00
wtorek - piątek 8.15 – 16.00
soboty nieczynny
pl. A. Mickiewicza 4
57-211 Ciepłowody
tel. (74) 8-103-507
fax (74) 8-103-667
Godziny otwarcia:
poniedziałek 9.15 – 17.00
wtorek - piątek 8.15 – 16.00
soboty nieczynny
ul. Ząbkowicka 13
57-230 Kamieniec Ząbkowicki
tel. (74) 8-173-373
fax (74) 8-174-773
Godziny otwarcia:
poniedziałek 9.15 – 17.00
wtorek - piątek 8.15 – 16.00
soboty nieczynny
Rynek 10
58-230 Niemcza
tel. (74) 8-376-156
fax (74) 8-376-979
Godziny otwarcia:
poniedziałek 9.15 – 17.00
wtorek - piątek 8.15 – 16.00
soboty nieczynny
Rynek 10
57-220 Ziębice
tel. (74) 8-191-043
fax (74) 8-192-792
Godziny otwarcia:
poniedziałek 9.15 – 17.00
wtorek - piątek 8.15 – 16.00
soboty nieczynny
Wojska Polskiego 14/1
57-250 Złoty Stok
tel. (74) 8-175-283
fax (74) 8-176-054
Godziny otwarcia:
poniedziałek 9.15 – 17.00
wtorek - piątek 8.15 – 16.00
soboty nieczynny
Osiedle XX-lecia 16
57-200 Ząbkowice Śląskie
tel./fax (74) 8 156 087
Godziny otwarcia:
poniedziałek 9.15 – 17.00
wtorek - piątek 8.15 – 16.00
soboty nieczynny
ul. B. Prusa 5
57-200 Ząbkowice Śląskie
tel. (74) 8 162 835
Godziny otwarcia:
dni robocze 7.30 - 15.20
soboty nieczynny
ul. 1-go Maja 15
57-200 Ząbkowice Śląskie
tel./fax (74) 8 301 451
Godziny otwarcia:
poniedziałek 7.30 - 17.00
wtorek - piątek 7.30 - 15.00
soboty nieczynny
ul. Przemysłowa 10
57-220 Ziębice
Godziny otwarcia:
poniedziałek 7.30 - 15.30
wtorek 7.30 - 16.00
środa - czwartek 7.30 - 15.30
piątek 7.30 - 14.30
soboty nieczynny