Koronawirus - komunikaty i informacje
- Kontakt z Bankiem
- Wyłudzenia na Koronawirusa
- Zmiana limitów transakcji na kartach płatniczych
- Informacja o obsłudze klientów
- Działania pomocowe dla Klientów
- Szczegóły rozwiązań dla klientów indywidualnych
- Szczegóły rozwiązań dla klientów instytucjonalnych
KOMUNIKAT ZARZĄDU BANKU SPÓŁDZIELCZEGO W ZĄBKOWICACH ŚLĄSKICH
Szanowni Państwo,
Mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo naszych Klientów oraz Pracowników, zwracamy się z prośbą do Państwa o ograniczanie wizyt w Oddziałach naszego Banku do niezbędnego minimum.
Nasza prośba podyktowana jest troską o zdrowie nas wszystkich, w kontekście rozprzestrzeniania się w Polsce koronawirusa i co z tego wynika, koniecznością ograniczenia przebywania w miejscach publicznych i większych skupiskach ludzkich.
W zastępstwie osobistych wizyt w Oddziale, zalecamy korzystanie z innych, dostępnych w naszym Banku kanałów kontaktu z pracownikami:
- telefonicznego, pod numerami telefonów:
- tel. sekretariat (74) 8-164-444
- tel. obsługa informatyczna i bankowości elektronicznej 530-886-665 / (74) 8-164-433 / (74) 8-164-448
- tel. kredyty (74) 8-164-452 / (74) 8-164-453
- tel. księgowość (74) 8-164-449 / (74) 8-164-445
- tel. obsługa firm i instytucji (74) 8-164-442
- tel. obsługa klienta indywidualnego (74) 8-164 434 / (74) 8-164-455
- tel. windykacja (74) 8-164-430
- mailowego, pod adresem:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ponadto rekomendujemy:
- realizowanie płatności bez użycia gotówki np. za pomocą karty, poprzez bankowość elektroniczną.
- wykonywanie przelewów oraz innych operacji bankowych w domu z użyciem konta on-line.
Jednocześnie informujemy, że na bieżąco śledzimy wszelkie komunikaty dotyczące koronawirusa wydawane przez organy administracji państwowej i służby sanitarne. Naszym celem jest zapewnienie obsługi wszystkim Klientom, mimo niedogodności, z którymi mamy obecnie do czynienia.
Zwracamy się do Państwa z uprzejmą prośbą o zastosowanie się do powyższych rekomendacji.
Zarząd
BANKU SPÓŁDZIELCZEGO
W ZĄBKOWICACH ŚLĄSKICH
Wyłudzenia „na koronawirusa”
Obecnie obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego wykorzystują oszuści. To dla nich okazja do wyłudzenia loginów i haseł do bankowości za pomocą fałszywych stron płatności. Ofiary ataków, które nie zachowają ostrożności, mogą stracić swoje oszczędności! Ponadto, ujawniając swoją tożsamość przestępcom mogą doprowadzić do wykorzystania jej do zawarcia w ich imieniu umów i w konsekwencji np. zaciągnięcia zobowiązań finansowych.
Więcej informacji pod linkiem Wyłudzenia „na koronawirusa”
Komunikat Komendy Głównej Policji i FinCERT.pl
Komenda Główna Policji oraz FinCERT.pl – Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ostrzegają przed oszukańczymi ogłoszeniami związanymi np. potrzebą zapłaty za szczepionkę przeciwko koronawirusowi COVID-19, czy przejęciem przez NBP środków klientów zdeponowanych w bankach jako tzw. „rezerw krajowych NBP”.
Więcej informacji pod linkiem Komunikat Komendy Głównej Policji i FinCERT.pl
KOMUNIKAT ZARZĄDU BANKU SPÓŁDZIELCZEGO W ZĄBKOWICACH ŚLĄSKICH
W związku z zaistniałą sytuacją związaną z pandemią COVID-19 wprowadza się procedurę zwiększenia limitu na karcie płatniczej poprzez formy elektroniczne. Wypełniony wniosek w formie druku, skanu lub zdjęcia wniosku dotyczącego podniesienia limitu na karcie płatniczej można przesłać na adres e-mail:
Zarząd
Banku Spółdzielczego w Ząbkowicach Śląskich
Szanowni Państwo, w trosce o zdrowie Państwa i naszych Pracowników wprowadziliśmy zmiany w obsłudze Klientów.
Wewnątrz Oddziału może przebywać ograniczona liczba Klientów w zależności od liczby stanowisk obsługi w danej placówce.
W przypadku wizyty w Oddziale prosimy o zachowanie bezpiecznej odległości 2 metrów od pozostałych Klientów.
Zachęcamy do ograniczenia wizyt w Oddziałach Banku i wykonywania przelewów oraz innych operacji bankowych w domu z użyciem bankowości internetowej.
![]() |
![]() |
---|
Bank Spółdzielczy w Ząbkowicach Śląskich przystąpił do programu Tarcza Finansowa PFR skierowanego do polskich przedsiębiorców, których sytuacja pogorszyła się w związku z pandemią koronawirusa.
Wnioski o przyznanie wsparcia można składać od dnia 29.04.2020r. od godziny 18:00, za pomocą systemów bankowości internetowej (eBankNet, eCorpoNet)
Kalkulator - za pomocą którego przedsiębiorcy ubiegający się o wsparcie w ramach Tarczy Finansowej PFR mogą wyliczyć maksymalną dla siebie wysokość subwencji.
Szanowni Przedsiębiorcy, w trakcie składania wniosku o subwencję należy sprawdzić, czy od przesłania deklaracji VAT-7 minęły 4 dni kalendarzowe, a w przypadku podatników rozliczających się kwartalnie z VAT, co najmniej 7 dni kalendarzowych od złożenia JPK_VAT. Proces walidacji wniosków wymaga przetworzenia danych w rejestrach publicznych. Złożenie wniosku o subwencję wcześniej rodzi ryzyko jego odrzucenia przez PFR.
www.grupabps.pl/wsparcie-dla-klientow
Strona obejmuje 4 działy:
- Wsparcie dla Klientów Banków Spółdzielczych – informacje o zakresie działań pomocowych, z jakich może skorzystać Klient indywidualny i instytucjonalny posiadający kredyt w Banku Spółdzielczym z Grupy BPS
- Wybrane aspekty Tarczy Antykryzysowej oraz Tarczy Finansowej PFR – informacje o zakresie wsparcia przedsiębiorców udzielonego przez instytucje państwowe wraz z opisem wstępnym do każdego z obszarów
- Przydatne linki – wskazanie na strony internetowe wraz z linkami do tych stron, zawierające istotne informacje o programach pomocowych
- Szkolenia – informacje o webinariach i innych dostępnych formach edukacji, pozwalających zdobyć wiedzę w tematyce pomocowej.
Serwis jest na bieżąco aktualizowany i uzupełniany. Wierzymy, że będzie dla Państwa ułatwieniem w wyszukiwaniu informacji o działaniach pomocowych.
Klientom, których sytuacja finansowa uległa pogorszeniu w związku z pandemią koronawirusa, udostępniamy rozwiązania pozwalające odroczyć ratę kredytu.
Umożliwiamy bezpłatne zawieszenie spłaty rat kredytów dla klientów indywidualnych.
Proponujemy zastosowanie tzw. wakacji kredytowych, czyli zawieszenia spłat rat kapitałowych na okres do 6 miesięcy na wniosek Kredytobiorcy.
Kto może złożyć wniosek o zawieszenie spłaty rat kredytu?
Opcja zawieszenia spłaty kredytu jest dostępna dla Kredytobiorców, którzy uzasadnią konieczność zawieszenia spłaty kredytu pogorszeniem swojej sytuacji finansowej spowodowanej pandemią koronawirusa.
Jak należy uzasadnić konieczność zawieszenia spłaty kredytu?
We wniosku należy wskazać w jaki sposób pogorszyła się sytuacja finansowa Kredytobiorcy i jak to wpływa na konieczność zawieszenia spłaty rat. Bank nie będzie wymagał składania dodatkowych dokumentów i zaświadczeń potwierdzających aktualną sytuację finansowo-gospodarczą Kredytobiorcy.
W jaki sposób można wnioskować o zawieszenie spłaty kredytu?
Wnioski o zawieszenie spłaty kredytu można składać za pośrednictwem:
- adresu e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - w Oddziałach Banku
- listownie lub kurierem – na adres: Centrali Banku Spółdzielczego w Ząbkowicach Śląskich, Rynek 10, 57-200 Ząbkowice Śląskie;
- za pośrednictwem komunikatora w bankowości internetowej eBankNet
W trosce o bezpieczeństwo Państwa i naszych Pracowników, w obecnym czasie Oddziały Banku mogą pracować w ograniczonym zakresie. Prosimy o sprawdzenie wcześniej godzin otwarcia Oddziału. Informacje o pracy naszych placówek aktualizujemy na bieżąco. Sprawdź dostępność Oddziałów Banku.
Czy rozpatrzenie wniosku o zawieszenie spłaty rat kredytu jest płatne?
Rozpatrzenie wniosku o zawieszenie spłaty kredytu jest bezpłatne.
Co oznacza zapis we Wniosku o wakacje kredytowe: „Na żądanie Banku zobowiązuję się do pisemnego potwierdzenia niniejszego Wniosku”?
Powyższe zobowiązanie należy rozumieć w ten sposób, że Bank umożliwia i akceptuje składanie wniosków o udzielenie wakacji kredytowych w związku z pandemią koronawirusa różnymi kanałami, w tym kanałami zdalnymi. Bank zrealizuje poprawnie złożony wniosek o udzielenie wakacji kredytowych wskazanymi kanałami, nie ma potrzeby dostarczania przez Klienta oryginału tego wniosku do Banku. Jednakże w przyszłości, po ustaniu pandemii, Bank może skorzystać z prawa do żądania dostarczenia oryginału wniosku, ale poinformuje o tym Klienta indywidualnie.
Poniżej znajduje się wniosek o zawieszenie spłaty kredytu.
Klientom, których sytuacja finansowa uległa pogorszeniu w związku z pandemią koronawirusa, udostępniamy rozwiązania pozwalające m.in.: odroczyć ratę kredytu lub odnowić okres kredytowania.
Proponujemy zawieszenie:
- rat kapitałowych na okres do 6 miesięcy.
- Odroczeniu (zawieszeniu) mogą podlegać raty:
- kapitałowe (dotyczy kredytów z harmonogramem spłaty w tym z jednorazową spłatą kapitału lub kredytów odnawialnych dla których zastosowany został limit kroczący tj. systematyczne zmniejszanie dostępnego limitu kredytowego) – maksymalnie na okres 6 miesięcy;
- Zastosowanie odroczenia terminu spłaty rat kredytu może spowodować:
- wydłużenie okresu kredytowania o zastosowany analogiczny okres odroczenia;
- brak wydłużenia okresu kredytowania – po okresie odroczenia pozostałe do spłaty raty zostaną równomiernie powiększone o odroczoną wysokość kapitału, które przez okres odroczenia nie były spłacane, a ich spłata będzie następować w terminach spłat kapitału przewidzianych w harmonogramie spłaty;
Odroczenie terminu spłaty raty kredytu może dotyczyć:
Odroczenie dotyczy Kredytobiorcy będącego Klientem Instytucjonalnym posiadającego zawartą
z Bankiem Umowę kredytu dla następujących rodzajów transakcji obciążonych ryzykiem kredytowych:
- kredyty o charakterze obrotowym (np. kredyt w rachunku bieżącym, kredyt rewolwingowy, kredyt obrotowy, kredyt płatniczy);
- kredyty o charakterze inwestycyjnym (np. kredyt inwestycyjny, kredyt inwestycyjny „Wspólny remont”);
- kredyty preferencyjne z dopłatami ARIMR do oprocentowania i częściową spłatą przez ARIMR kapitału.
Odroczenie spłaty rat kredytu udzielane jest na wniosek Kredytobiorcy bez konieczności składania dodatkowych dokumentów (poza wnioskiem i ewentualnym potwierdzeniem braku zaległości w przypadku regulowania zobowiązań wobec US/ZUS/KRUS w formie gotówkowej lub z rachunku prowadzonego przez inny bank)
Wzór Wniosku o odroczenie terminu spłat rat znajduje się poniżej.
Wnioski o zawieszenie terminu spłaty kredytu można składać za pośrednictwem:
- adresu e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – należy załączyć skany wypełnionych i podpisanych formularzy - listownie/kurierem na adres: Bank Spółdzielczy w Ząbkowicach Śląskich,
Rynek 10, 57-200 Ząbkowice Śląskie. - w Oddziałach Banku
- za pośrednictwem komunikatora w bankowości internetowej eBankNet
Bank z tytułu odroczenia terminu spłaty kredytu nie będzie pobierał żadnych opłat i prowizji.
Każdy wniosek będzie rozpatrzony indywidualnie w przyspieszonym trybie, o decyzji powiadomimy Państwa niezwłocznie.
Pozytywna decyzja, wiąże się z zawarciem aneksu do umowy zmieniającego harmonogram spłat kredytu. Aneks będzie można podpisać:
- w Oddziale Banku;
- korespondencyjnie.
Podpisanie aneksu korespondencyjnie
- aneks otrzymają Państwo wiadomością zwrotną na wskazany we wniosku adres email;
- prosimy o wydrukowanie aneksu w dwóch egzemplarzach, podpisanie egzemplarzy zgodnie ze wzorem podpisu złożonego podczas zawierania umowy kredytowej;
- wysłanie dwóch podpisanych oryginałów aneksu przesyłką kurierską na adres:
Bank Spółdzielczy w Ząbkowicach Śląskich,
Rynek 10, 57-200 Ząbkowice Śląskie.
- Bank niezwłocznie odeśle drugi egzemplarz aneksu na adres korespondencyjny.
W trosce o bezpieczeństwo Państwa i naszych Pracowników, w obecnym czasie Oddziały Banku mogą pracować w ograniczonym zakresie. Prosimy o sprawdzenie wcześniej godzin otwarcia Oddziału. Informacje o pracy naszych placówek aktualizujemy na bieżąco. Sprawdź dostępność pracy Oddziałów Banku
Poniżej znajdują się wnioski.